U „Dolazećim atrakcijama“ najavljujemo filmove koje ćemo nadamo se uskoro gledati na velikome platnu, a jedan od njih svakako je Promising Young Woman, dugometražni debi redateljice Emerald Fennell, koji dobar glas prati još od premijere na Sundanceu, a Danijel Brlas dat će nam još nekoliko razloga zbog kojeg mu se možemo veseliti.
Jedan od naslova s ovogodišnjeg festivala Sundance koji su taman zarolali hype lavinu naizgled dostatnu da zgrne pristojan profit, status indie sleeper hita ili barem polog za kultni potencijal nekad u budućnosti, Promising Young Woman je umjesto toga podijelio sudbinu s ostatkom svjetske filmske produkcije i tresnuo čelom u zabravljena vrata kinoprikazivačke industrije. Planirani termin početka kinodistribucije sredinom travnja donio je još pokoju lovoriku i podigao poneku neupućenu obrvu, ali jalova neizvjesnost oko toga kako i kada ćemo moći pogledati film ostaje nerazjašnjena do dana današnjeg.
Epidemija kojom se bavi Promising Young Woman nešto je drugačije prirode od ove koja momentalno rastura svijet, ali ima nešto duži radni staž i podjednako je univerzalno prisutna i ugnojena u društvenu strukturu. Carey Mulligan je Cassie, mlada djevojka iz naslova koja se pretvara da je mrtva-pijana po raznim birtijama i onda se osvećuje pohotnim pizdunima koji imaju prilično jednostavnu viziju onoga što im njezino stanje “obećava”. Film se poprilično jasno odmiče od klasičnog rape/revenge zapleta – krvava trauma i ekvivalentno brutalna odmazda – i kreće u smjeru prokazivanja natrulih društvenih mehanizama koji omogućavaju, balzamiraju i perpetuiraju taj eksploatacijski narativ. Prodano!
Redateljica Emerald Fennell do sada se najjače isprofilirala kao kreativni talent iza hvaljene serije “Ubijanje Eve” s kojom ovaj film dijeli dosta sličnosti: od društveno neprilagođene i mentalno labilne protagonistice, preko očiglednih crnohumornih subvertiranja žanrovskih tropa i klišeja, do drečavog soundtracka i hiper-gizdavih kostimografskih i scenografskih rješenja. Držimo fige da će Fennelličin dugometražni uradak manje inzistirati na luckastom hipsteraju nauštrb priče i razvoja likova, ali taman da to i ode k vragu, glumački ansambl opet je dovoljno jak da odšarmira eventualne traljavosti. Carey Mulligan je rođena za ovaj naslov i ovo bi napokon mogli biti film i uloga koji će konsolidirati njene standardne postavke “dobre uloge u slabom filmu” i “slabe uloge u dobrom filmu.” Boje muške gamadi brane Adam Brody (apsolutni šampion uloga ucviljenih letargičnih mimoza sa zlogukim namjerama), Bo Burnham (bivša tinejdžerska YouTube zvijezda i redatelj jednog od ponajboljih igranih prikaza teen depresije ikada), Sam “Detroiters” Richardson i Christopher “McLovin” Mintz-Plasse. Također, unutra su i Alison Brie, Molly Shannon i Stifflerova mama i to je već više nego dovoljno potencijala za filmsku žurku godine, gdje god je zatekli.